Creativity. Theories-Research-Applications

14.12.2022

Aims and Scope

The journal will undertake problems of human creativity – its recognition, correlates, determinants, possibilities for its support and development – analyzed from the point of view of education, psychology, sociology, aesthetics, etc. Moreover, the journal will discuss issues of creative potential as well as actual creative achievements (everyday and eminent creativity). It will also consider methodological and statistical issues regarding quantitative and qualitative creativity studies in various countries. The journal is a platform for positive confrontation of the various ways of perceiving and investigating creativity; interparadigmatic and interdiscursive dialogue of the representatives of distinct theoretical and methodological options. The journal is published in an electronic form, in English, half-annually. We publish original theoretical papers, studies, overviews, and comments about current issues in human creativity from the perspective of various scholarly disciplines.

Journal Structure

Contents
From the Editors
Theories – concepts, polemics, syntheses
Research – reports, overviews, reintepretations
Social practices – creator profiles, applications, prognoses
Reports and reviews

Creativity. Theories-Research-Applications Homepage

©2022 Wszystkie prawa zastrzeżone.

W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności Uniwersytetu w Białymstoku. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.