Kompetencje cyfrowe kandydatów na studia

Kandydat na studia powinien dysponować odpowiednimi kompetencjami cyfrowymi, które umożliwią mu pomyślne przejście przez proces rekrutacyjny oraz efektywne kształcenie na wybranym kierunku studiów.

Podstawowym wymaganiem rekrutacyjnym jest umiejętność obsługi komputera, w tym:

  • korzystania z przeglądarek internetowych (np. Chrome, Firefox, Microsoft Edge)
  • obsługi poczty elektronicznej
  • obsługi urządzeń peryferyjnych (drukarka, skaner) umożliwiających wydrukowanie podania
  • wykorzystania oprogramowania graficznego w celu przygotowania zdjęcia cyfrowego

W przypadku przystępowania do egzaminu lub rozmowy kwalifikacyjnej w formie zdalnej niezbędne jest posiadanie komputera wyposażonego w mikrofon, kamerę oraz połączenie z siecią internetową.

Podczas trwania rekrutacji kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia mają możliwość skorzystania ze stanowiska komputerowego w Uniwersyteckim Centrum Rekrutacji. Pracownicy Centrum zapewniają wsparcie na każdym etapie rekrutacji.

Kompetencje cyfrowe wymagane na każdym kierunku studiów obejmują również umiejętność obsługi:

  • edytorów tekstu (np. Microsoft Word, LibreOffice Writer)
  • arkuszy kalkulacyjnych (np. Microsoft Excel, LibreOffice Calc)
  • poczty elektronicznej

W przypadku kształcenia zdalnego, studenci będą rozwijać umiejętności obsługi:

  • narzędzi do pracy zespołowej i wideokonferencji (Microsoft Teams)
  • platform e-learningowych, służących do prowadzenia zajęć i sprawdzania wiedzy na odległość (eduPortal)

 

©2022 Wszystkie prawa zastrzeżone.

W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności Uniwersytetu w Białymstoku. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.