Dostępna jest już III edycja innowacyjnego programu edukacyjnego „Przygody Innego”!

28.11.2024

W ramach projektu „Szkoła dostępna dla Wszystkich”, realizowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych, w partnerstwie z Ministerstwem Edukacji Narodowej oraz UNICEF, ukazała się III edycja lubianego przez dzieci i nauczycieli Programu Rozwijania Kompetencji Międzykulturowych „Przygody Innego”.

Program „Przygody Innego” stanowi próbę odpowiedzi na realne potrzeby związane z przemianami dokonującymi się we współczesnym świecie, w którym coraz bardziej widoczne są różnice pomiędzy ludźmi.

Inicjatywa ma już 14-letnią historię! Powstała dzięki zaangażowaniu interdyscyplinarnego, międzynarodowego zespołu teoretyków i praktyków, ekspertów w swojej dziedzinie. Podstawę programu stanowią psychoedukacyjne bajki międzykulturowe. Pierwsza edycja działania została przyjęta z ogromnym entuzjazmem przez kadrę pedagogiczną oraz dzieci, w przedszkolach i szkołach na terenie całej Polski. Dlatego program jest systematycznie kontynuowany.

Innowacja została dostrzeżona i doceniona na szczeblu regionalnym i międzynarodowym. W 2011 roku zdobyła I miejsce w konkursie Wojewody Podlaskiego „Inicjatywa Społeczna Roku”. Rok później otrzymała I miejsce w konkursie World Organization for Early Childhood Education OMEP.

Prezentacja trzeciej edycji programu stanowiła element konferencji „Wspieranie dobrostanu psychospołecznego w edukacji włączającej”, zorganizowanej dn. 22.11.2024 przez Instytut Badań Edukacyjnych, Ministrowo Edukacji Narodowej oraz UNICEF. Do udziału w wydarzeniu zarejestrowało się ponad 5300 osób!

W ramach projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich” program koordynowały dr hab. Anna Młynarczuk-Sokołowska oraz dr Katarzyna Szostak-Król, które odpowiadały również za redakcję merytoryczną książki „Przygody Innego” III oraz przygotowanie webinaru. Prof. Inna Osadchenko opracowała bajkę międzykulturową oraz cykl scenariuszy zajęć wzmacniających z elementami arteterapii. Mgr Agnieszka Sołbut oraz studenta naszego Wydziału - Zofia Jarmoc, przygotowały bajki międzykulturowe i scenariusze do pracy z bajkami.  

W celu uzyskania dostępu do książki A. Młynarczuk-Sokołowska, K. Szostak-Król (red.). 2024 „Przygody Innego”. Bajki międzykulturowe z elementami arteterapii w procesie rozwijania kompetencji międzykulturowych dzieci. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych oraz webinaru należy się zarejestrować tu.

©2022 Wszystkie prawa zastrzeżone.

W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności Uniwersytetu w Białymstoku. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.