Zakład Psychologii Społecznej, Edukacji i Rozwoju

KontaktIkona kobiecej głowy - zdjęcie zastępcze, nieprzedstawiające konkretnej osoby

m.niesiobedzka@uwb.edu.pl

Biografia

Dr hab. Małgorzata Niesiobędzka, profesor uczelni, absolwentka Wydziału Psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. Doktor habilitowany w dziedzinie nauki społeczne, w dyscyplinie psychologia. Jej zainteresowania naukowe obejmują obszar psychologii ekonomicznej,  psychologii edukacyjnej i psychologii zdrowia. Prowadzi badania dotyczące decyzji podatników, w tym znaczenia poczucia sprawiedliwości, korelatów konsumpcji symbolicznej, uwarunkowań dobrostanu oraz osobowościowych, społecznych i organizacyjnych predykorów nieuczciwości akademickiej. Autorka wielu  artykułów w krajowych i międzynarodowych czasopismach. Napisała i współredagowała wiele książek: Społeczne reprezentacje zjawisk ekonomicznych; Dlaczego nie płacimy podatków? Psychologiczna analiza uchylania sie od opodatkowania; Kultura konsumpcji – wartości, cele, dobrostan. Psychologiczne aspekty zjawiska (we współautorstwie z A.M. Zawadzką i D. Godlewską-Werner); Tajemnice reklamy. O tym, jak reklama wpływa na dzieci i młodzież (we współautorstwie z A.M. Zawadzką) oraz Umysł I ciało. Ukryte zasoby (we współautorstwie z M. Kolembą). Kierowała projektem badawczym dotyczącym  postaw wobec podatków, była wykonawcą w projekcie dotyczącym materializmu nastolatków. Pełni funkcję redaktora tematycznego sekcji psychologia w czasopiśmie Kultura i Edukacja oraz członka Rady Naukowej czasopisma Edukacja. Jest członkiem Akademickiego  Stowarzyszenia Psychologii Ekonomicznej oraz Kapituły Konkursowej konkursu „SZARE KOMÓRKI”.  W latach 2018-2021 była członkiem  Zespołu ds. Analiz i Oddziaływań Behawioralnych w Ministerstwie Finansów.

Dydaktyka

Przejdź do USOSweb

Publikacje

Polska Bibliografia Naukowa - Przejdź do wyszukiwarki

KontaktIkona kobiecej głowy - zdjęcie zastępcze, nieprzedstawiające konkretnej osoby

a.kwiatkowska@uwb.edu.pl

Biografia

Prof. dr hab. Anna Kwiatkowska studiowała i uzyskała kolejne stopnie naukowe w Uniwersytecie Warszawskim. Tytuł profesora zwyczajnego psychologii otrzymała w 2016 r. W pracy naukowej podejmuje problemy z obszaru psychologii społecznej, psychologii międzykulturowej i kulturowej oraz psychologii środowiskowej. Zajmuje się problematyką tożsamości, konstruktów Ja, stereotypów płciowych i etnicznych, także problematyką przemocy w intymnych związkach hetero- i nieheteroseksualnych. Eksploruje procesy psychiczne i zjawiska społeczne z perspektywy genderowej (np. problemy tożsamościowe kobiet na emigracji) i międzykulturowej (np. agresja, przywiązanie, oszukiwanie, percepcja czasu, strategie radzenia sobie ze stresem i in.). Uczestniczyła w międzynarodowych projektach badawczych, np. PHARE Democracy Programme; Values and representations of HIV/AIDS in Central and Eastern Europe; Coordination Action for Human Rights Violation. Obecnie kieruje projektem dotyczącym postaw wobec zmiany klimatu w krajach Centralnej Europy, Centralnej Azji i Bliskiego Wschodu. Jest autorką licznych artykułów i prac w dziełach zbiorowych, napisała i współredagowała kilka książek. M.in. napisała monografię Wielokulturowość w ujęciu interdyscyplinarnym (2019); The small and big deceptions: in psychology and evolutional science perspectives (2015) we współautorstwie z A. Łukasikiem, Mężczyzna polski: psychospołeczne czynniki warunkujące pełnienie ról zawodowych i rodzinnych (2006) z A. Nowakowską. Publikuje artykuły w krajowych i międzynarodowych czasopismach. Należy do kilku towarzystw naukowych, m.in. do Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej, International Association of Cross-Cultural Psychology, International Academy of Intercultural Relations; jest także członkinią-założycielką (od 1996 r.) European Network on Gender and Violence.  Jest również profesorką w Instytucie Psychologii PAN, gdzie kieruje Pracownią Psychologii Kulturowej i Badań Międzykulturowych oraz sprawuje funkcję pełnomocniczki dyrektora IP PAN w Programie Wsparcia Doktoratów Eksternistycznych.

Dydaktyka

Przejdź do USOSweb

Publikacje

Polska Bibliografia Naukowa - Przejdź do wyszukiwarki

KontaktIkona kobiecej głowy - zdjęcie zastępcze, nieprzedstawiające konkretnej osoby

h.wroblewska@uwb.edu.pl

Biografia

Dr hab. Halina Monika Wróblewska, profesor uczelni, absolwentka Filii Uniwersytetu Warszawskiego w Białymstoku. Doktor habilitowany w  dziedzinie  nauki społeczne, w dyscyplinie pedagogika W pracy doktorskiej badała postawy twórcze studentów nauczycielskich studiów uniwersyteckich, a w habilitacyjnej kompetencje twórcze w dorosłości. Swoje zainteresowania naukowe koncentruje na podmiotowych kompetencjach twórczych i uwarunkowaniach ich rozwoju, doświadczeniach biograficznych jako przedmiocie badań oraz na diagnozowaniu, kształceniu i wspomaganiu rozwoju zdolności i uzdolnień twórczych w procesie edukacji. Zajmuje się analizą tworzenia i transgresji potencjału, twórczością jako perspektywą analizy  doświadczenia biograficznego, transgresyjną istotą twórczości (cało)życiowej kobiet polskiej nauki i edukacji  oraz tutoringiem jako zmianą (pro)jakościową w praktyce akademickiej. Autorka licznych artykułów i rozdziałów w pracach zbiorowych. Napisała  i współredagowała  wiele książek: Kompetencje twórcze w dorosłości; Osobowościowe uwarunkowania postawy twórczej studentów;  Potencjał podmiotowy i kompetencje – w perspektywie rozwoju kariery zawodowej (red.); Kształcenie i promowanie uczniów zdolnych (red.) oraz Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole. Wybrane zagadnienia (red.). Jest członkinią Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności. Pełni funkcję  opiekuna merytorycznego Naukowego Koła Kreatywności.  Prowadzi  warsztaty i szkolenia z zakresu kreatywności, innowacyjności oraz technik twórczego myślenia i rozwiązywania problemów. Angażuje się w działania popularyzujące wiedzę o rozwoju twórczego potencjału dzieci, młodzieży i dorosłych.

Dydaktyka

Przejdź do USOSweb

Publikacje

Polska Bibliografia Naukowa - Przejdź do wyszukiwarki

KontaktDakowicz Andrzej

a.dakowicz@uwb.edu.pl

Biografia

Dr Andrzej Dakowicz, adiunkt, absolwent  Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w Lublinie, kierunek psychologia, doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii. Jego praca doktorska dotyczyła płci psychicznej i poziomu samoaktualizacji. Zajmuje się analizą uwarunkowań powodzenia bliskich relacji interpersonalnych, szczególnie długotrwałych (związki małżeńskie) oraz problematyką związaną z dojrzałością do małżeństwa. Jest autorem licznych artykułów i rozdziałów w pracach zbiorowych oraz książek: Płeć psychiczna a poziom samoaktualizacji; Powodzenie małżeństwa. Uwarunkowania psychologiczne w perspektywie transgresyjnego modelu Józefa Kozieleckiego; Zadowolenie z małżeństwa. Pedagogiczne implikacje dotyczące osobistego rozwoju małżonków, relacji małżeńskich i rodzicielskich; Rodzina podlaska wobec różnych wyzwań egzystencjalnych (red.). Jest biegłym sądowym z zakresu psychologii przy Sądzie Okręgowym w Białymstoku. Prowadzi praktykę psychologiczną.

Dydaktyka

Przejdź do USOSweb

Publikacje

Polska Bibliografia Naukowa - Przejdź do wyszukiwarki

KontaktKarolczak Anna

a.karolczak@uwb.edu.pl

Biografia

Dr Anna Karolczak, adiunkt, absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego kierunek psychologia, doktor nauk humanistycznych w dziedzinie psychologii. Tytuł pracy doktorskiej: Sens regulacyjny wyczerpywania się ego. Jej zainteresowania obejmują dynamikę procesów ja i ego, samoregulację oraz konsekwencje doświadczania stresu i kryzysu. Prowadzi badania nad zaufaniem epistemicznym i mentalizacją. Członkini Redakcji Tematycznej kwartalnika Edukacja. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobyte we współpracy z instytucjami edukacyjnymi i przedsiębiorstwami w obszarze diagnozy, ochrony zdrowia i rozwoju kompetencji w Polsce, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Austrii i Francji. Uczestniczyła w seminariach i szkoleniach, m.in. w centrach psychoterapii w Polsce, na Uniwersytecie w Jenie, Uniwersytecie V w Paryżu, w Anna Freud Centre w Londynie oraz na Uniwersytecie w Sztokholmie. Ma bogate doświadczenie edukacyjne w pracy z dziećmi i młodzieżą w Wielkiej Brytanii. Ważny wymiar praktyczny jej pracy nadało uczestnictwo projektach zajmujących się wsparciem osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.

Dydaktyka

Przejdź do USOSweb

Publikacje

Polska Bibliografia Naukowa - Przejdź do wyszukiwarki

Kontaktmarcin_kolemba.jpg

m.kolemba@uwb.edu.pl

Biografia

Dr Marcin Kolemba, adiunkt, absolwent Psychologii Stosowanej na Uniwersytecie Jagiellońskim, doktor nauk społecznych w zakresie Psychologii. W pracy doktorskiej badał rolę cech osobowości oraz postrzegania i podejmowania ryzyka jako predyktorów szczęścia i pecha. Jego zainteresowania badawcze koncentrują się na czynnikach wspierających młodych ludzi oraz ich funkcjonowanie w obszarze edukacyjnym i zawodowym. Poszukiwanie i analiza czynników ochronnych, wspierających oraz ryzyka prowadzone są z perspektywy psychologii pozytywnej i społecznej. Autor artykułów w krajowych i międzynarodowych czasopismach. Współredaktor książki Umysł i ciało. Ukryte zasoby. Jest członkiem Rady Tematycznej Kwartalnika Edukacja. Pełni funkcję Koordynatora studiów podyplomowych Psychologia Edukacyjna z Przygotowaniem Pedagogicznym, tutora w akademickim programie „Uczeń jako badacz i odkrywca”. Jest trenerem biznesu oraz trenerem umiejętności społecznych.

Dydaktyka

Przejdź do USOSweb

Publikacje

Polska Bibliografia Naukowa - Przejdź do wyszukiwarki

KontaktIkona kobiecej głowy - zdjęcie zastępcze, nieprzedstawiające konkretnej osoby

a.nowakowska@uwb.edu.pl

Biografia

Dr Agnieszka Nowakowska-Kaliszuk, asystentka Uniwersytetu SWPS w Warszawie, wydział psychologii. Doktor w dziedzinie nauk społecznych, w dyscyplinie psychologia. W pracy doktorskiej badała czynniki warunkujące postawy mężczyzn wobec tradycyjnego i nietradycyjnego modelu ról płciowych w rodzinie. Zainteresowania naukowe koncentruje na uwarunkowaniach konstruowania oraz przemian współczesnej męskości i zachowań mężczyzn, również w kontekście międzykulturowym. Eksploruje także obszar psychologii duchowości i wykorzystania technik mindfulness w edukacji oraz wpływu architektury i szeroko pojętego projektowania na dobrostan człowieka. Interesuje się problematyką uchodźczą (m.in. staż w UNHCR oraz praca socjoterapeutyczna z dziećmi uchodźczymi). Jest członkinią Psychologii Międzykulturowej PTP. Ukończyła Szkołę Trenerów TROP. Prowadzi warsztaty i szkolenia m.in. antydyskryminacyjne, komunikacji społecznej i umiejętności interpersonalnych.

Dydaktyka

Przejdź do USOSweb

Publikacje

Polska Bibliografia Naukowa - Przejdź do wyszukiwarki

KontaktSkok Katarzyna

k.skok@uwb.edu.pl

Biografia

Dr Katarzyna Skok, adiunkt,  absolwentka  Wydziału Psychologii oraz Wydziału Filozofii  na Uniwersytecie Warszawskim. Doktor  nauk humanistycznych w dziedzinie psychologii.   W pracy doktorskiej skoncentrowała się na roli przepływu w mechanizmie uzależnienia od gier online. Swoje zainteresowania badawcze ogniskuje na szeroko rozumianej psychologii Internetu: mechanizmy uzależnienia od Internetu (media społecznościowe, gry, chat), rzeczywistość wirtualna, funkcjonowanie w przestrzeni online (ekstymność) oraz  gamifikacja w edukacji. Autorka wielu artykułów i rozdziałów w pracach zbiorowych.

Dydaktyka

Przejdź do USOSweb

Publikacje

Polska Bibliografia Naukowa - Przejdź do wyszukiwarki

KontaktIkona kobiecej głowy - zdjęcie zastępcze, nieprzedstawiające konkretnej osoby

 i.solarczyk@uwb.edu.pl

Biografia

Dr Izabela Solarczyk, adiunkt, tytuł zawodowy magistra psychologii uzyskała w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II. Doktor nauk społecznych w dyscyplinie psychologia, tytuł pracy doktorskiej: Dystans psychologiczny a elastyczność pojęć, wyrazistość preferencji i forma graficznego przedstawienia obiektu z perspektywy teorii poziomów reprezentacji N. Liberman i Y. Trope’a. Zainteresowania naukowe zogniskowane są wokół zagadnień z obszaru psychologii procesów poznawczych (dystans psychologiczny), psychologii muzyki (percepcja utworu muzycznego), psychologii społecznej i środowiskowej. Autorka artykułów i rozdziałów w pracach zbiorowych. Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w projektach dotyczących aktywizacji zawodowej, w poradni (diagnoza dotycząca spektrum autyzmu), w placówce socjalizacyjnej, w szkole.

Dydaktyka

Przejdź do USOSweb

Publikacje

Polska Bibliografia Naukowa - Przejdź do wyszukiwarki

KontaktIkona kobiecej głowy - zdjęcie zastępcze, nieprzedstawiające konkretnej osoby

m.kisielewska@uwb.edu.pl

Biografia

Mgr Monika Kisielewska, asystentka, absolwentka Wydziału Nauk Społecznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, kierunek psychologia, specjalność Psychologia kliniczna. Zainteresowania badawcze koncentruje głównie wokół ja cielesnego i psychicznych reprezentacji ciała, poszukując czynników, które wzmacniają pozytywne doświadczanie i wartościowanie cielesności. Eksploruje temat zależności pomiędzy szeroko pojętym dobrostanem a strukturą reprezentacji ciała oraz kwestie wykorzystania psychologii cielesności w edukacji, rozwoju osobistym i psychoterapii. Założenia teoretyczne weryfikuje podczas prowadzonych sesji choreoterapii i pracy z ciałem. Angażuje się w działania popularyzujące wiedzę o psychologii cielesności. Poza głównym nurtem badań podejmuje refleksję naukową nad psychoterapią seniorów, jakością życia w późnej dorosłości, w tym osób z zespołem 22q11 oraz budowaniem świadomości społecznej na temat zespołu 22q11. Jest autorką wielu artykułów naukowych. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. W swojej pracy zawodowej łączy badania naukowe z praktyką psychoterapeutyczną. Prowadzi psychoterapię osób dorosłych oraz sesje choreoterapii i pracy z ciałem. Zaangażowana jest w promocję nauki m. in. poprzez prowadzenie wykładów i warsztatów dla placówek edukacyjnych i współpracę z Radiem Białystok.

Dydaktyka

Przejdź do USOSweb

Publikacje

Polska Bibliografia Naukowa - Przejdź do wyszukiwarki

©2022 Wszystkie prawa zastrzeżone.

W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności Uniwersytetu w Białymstoku. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.