Kontakt: +48 85 745 72 81
-
-
-
Alina Szwarc, doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika
Zainteresowania naukowe dotyczą współczesnej szkoły działającej w rzeczywistości zmian społecznych i kulturowych, zwłaszcza w zakresie polityki oświatowej, edukacji kulturowej i regionalnej. Główna działalność badawcza koncentruje się na problematyce przemian w procesie kształcenia, jego organizacji i nowoczesnym podejściu do treści kształcenia. Zrealizowała grant KBN pt. „Dobór i realizacja treści kształcenia w środowisku zróżnicowanym kulturowo” (nr umowy 1744/B/H03/2009/37).
Autorka i współautorka blisko sześćdziesięciu artykułów opublikowanych w czasopismach naukowych oraz w pracach zbiorowych, współredaktorka kilku tomów monografii wieloautorskich z cyklu „Edukacja w dialogu i perspektywie”.
Członkini Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego (w kadencji 2020 – 2024 członkini Zarządu Oddziału Białystok) oraz Sekcji Pedagogiki Kultury i Edukacji Międzykulturowej przy KNP PAN (koordynuje grupę studyjną ds. edukacji regionalnej). Od 2020 roku członkini Rady Redakcyjnej czasopisma „Acta Universitatis Nicolai Copernici. Pedagogika”.
Walentyna Wróblewska, doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Adiunkt w Zakładzie Dydaktyki Ogólnej, w Katedrze Nauk Społecznych i Edukacyjnych. W swojej działalności badawczej zajmuje się problematyką uczestników procesu edukacyjnego szkoły wyższej, a w szczególności aspiracjami edukacyjnymi studentów do edukacji w różnych aspektach, autoedukacją studentów oraz współczesnym procesem studiowania
Działalność badawcza obejmuje analizę treści, poziomu, uwarunkowań i dynamiki aspiracji edukacyjnych oraz przebiegu autoedukacji studentów. W badaniach poszukuje uwarunkowań w uniwersytecie sprzyjających doskonaleniu autoedukacji studentów. W trosce o wyższą jakość kształcenia w szkole wyższej monitoruje przebieg procesu studiowania młodzieży i wskazuje na działania optymalizujące proces. Interesuje się również przemianami zachodzącymi we współczesnej dydaktyce oraz kreowaniem edukacji akademickiej zorientowanej na studenta. Autorka ponad 100 publikacji: artykułów, monografii współredagowanych (7) i książek (4).
Jest członkiem Wydziałowego Zespołu ds. weryfikacji efektów uczenia się. Należy też do Zarządu Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego w oddziale białostockim.
-
-
W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności Uniwersytetu w Białymstoku. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.