KontaktIkona kobiecej głowy - zdjęcie zastępcze, nieprzedstawiające konkretnej osoby

a.szwarc@uwb.edu.pl

Biografia

Alina Szwarc, doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika

Zainteresowania naukowe dotyczą współczesnej szkoły działającej w rzeczywistości zmian społecznych i kulturowych, zwłaszcza w zakresie polityki oświatowej, edukacji kulturowej i regionalnej. Główna działalność badawcza koncentruje się na problematyce przemian w procesie kształcenia, jego organizacji i nowoczesnym podejściu do treści kształcenia. Zrealizowała grant KBN pt. „Dobór i realizacja treści kształcenia w środowisku zróżnicowanym kulturowo” (nr umowy 1744/B/H03/2009/37).

Autorka i współautorka blisko sześćdziesięciu artykułów opublikowanych w czasopismach naukowych oraz w pracach zbiorowych, współredaktorka kilku tomów monografii wieloautorskich z cyklu „Edukacja w dialogu i perspektywie”.

Członkini Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego (w kadencji 2020 – 2024 członkini Zarządu Oddziału Białystok) oraz Sekcji Pedagogiki Kultury i Edukacji Międzykulturowej przy KNP PAN (koordynuje grupę studyjną ds. edukacji regionalnej). Od 2020 roku członkini Rady Redakcyjnej czasopisma „Acta Universitatis Nicolai Copernici. Pedagogika”.

Dydaktyka

Przejdź do USOSweb

Publikacje

Polska Bibliografia Naukowa - Przejdź do wyszukiwarki

KontaktIkona kobiecej głowy - zdjęcie zastępcze, nieprzedstawiające konkretnej osoby

w.wroblewska@uwb.edu.pl

Biografia

 Walentyna Wróblewska, doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Adiunkt w Zakładzie Dydaktyki Ogólnej, w Katedrze Nauk Społecznych i Edukacyjnych. W swojej działalności badawczej zajmuje się problematyką uczestników procesu edukacyjnego szkoły wyższej, a w szczególności aspiracjami edukacyjnymi studentów do edukacji w różnych aspektach, autoedukacją studentów oraz współczesnym procesem studiowania

Działalność badawcza obejmuje analizę treści, poziomu, uwarunkowań i dynamiki aspiracji edukacyjnych oraz przebiegu autoedukacji studentów. W badaniach poszukuje uwarunkowań w uniwersytecie sprzyjających doskonaleniu autoedukacji studentów. W trosce o wyższą jakość kształcenia w szkole wyższej monitoruje przebieg procesu studiowania młodzieży i wskazuje na działania optymalizujące proces. Interesuje się również przemianami zachodzącymi we współczesnej dydaktyce oraz kreowaniem edukacji akademickiej zorientowanej na studenta. Autorka ponad 100 publikacji: artykułów, monografii współredagowanych (7) i książek (4).

Jest członkiem  Wydziałowego Zespołu ds. weryfikacji efektów uczenia się. Należy też do Zarządu Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego w oddziale białostockim.

Dydaktyka

Przejdź do USOSweb

Publikacje

Polska Bibliografia Naukowa - Przejdź do wyszukiwarki

©2022 Wszystkie prawa zastrzeżone.

W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.