Mgr Magdalena Jarosz-Skiepko
m.jarosz@uwb.edu.pl
85 745 73 97
pokój A9.1
Godziny przyjęć studentów:
poniedziałki i wtorki: 9.00-14.00
środy: nieczynne
czwartki i piątki: 9.00-14.00
Maj |
Czerwiec |
---|---|
31 |
30 |
Należy zapoznać się z regulaminem świadczeń dla studentów oraz harmonogramem wnioskowania.
Termin |
Czynności postępowania |
---|---|
od 21.10.2021 r. godz. 00:01 |
Uruchomienie generowania wniosków stypendialnych w USOSweb UwB o stypendium socjalne, zapomogę, stypendium rektora |
3.11.2021 r. godz. 23:59 |
Zamknięcie czynności elektronicznego generowania wniosków w USOSweb UwB |
4.11.2021 r. godz.14.30 |
Ostatni dzień przyjmowania dokumentów w wersji papierowej |
Wysokość stypendium socjalnego w zależności od wysokości dochodu na osobę w rodzinie studenta |
---|
Wysokość dochodu netto na osobę w rodzinie |
Wysokość stypendium socjalnego [zł/m-c] |
do 600,99 zł |
1000 |
601,00 zł - 800,99 zł |
900 |
801,00 zł - 1050,00 zł |
800 |
Miesięczne stawki zwiększenia stypendium socjalnego |
---|
Tytuł zwiększenia stypendium |
Wysokość zwiększenia stypendium [zł/m-c] |
zamieszkanie w domu studenckim lub obiekcie innym niż dom studenckim |
100 |
zamieszkania w domu studenckim lub obiekcie innym niż dom studencki |
120 |
Miesięczne stawki stypendium Rektora |
||
---|---|---|
Rok studiów |
Wysokość stypendium |
|
I rok studiów I stopnia (stypendium na podstawie uprawnień wynikających z § 22 ust. 3 Regulaminu) |
900 |
|
II - III rok studiów I stopnia I - II rok studiów II stopnia |
do 478,49 pkt |
900 |
od 478,50 pkt |
1300 |
Wysokość stypendium dla osób niepełnosprawnych - 600 zł/m-c (niezależnie od stopnia niepełnosprawności)
Maksymalna wysokość jednorazowej zapomogi w roku ak. 2021/2022 - do 1000 zł
Świadczenia pomocy materialnej przyznawane są na wnioski studenta w systemie USOS web.
Wnioski o stypendium socjalne oraz Oświadczenia o dochodach 2020 wraz z dokumentami uzasadniającymi wniosek powinny być wypełnione i zarejestrowane w wersji elektronicznej. Wniosek o przyznanie stypendium socjalnego i Oświadczenia o dochodach 2020 należy wydrukować po uzyskaniu akceptacji dziekanatu (tj. stan oświadczenia „Zaakceptowany”).
W wersji papierowej przynosimy tylko Wniosek o stypendium socjalne i Oświadczenie o dochodach 2020 wydrukowane z systemu USOSweb oraz wszystkie oświadczenia podpisywane przez studenta lub członków jego rodziny (pozostałe dokumenty pozostają do wglądu w systemie).
Wnioski o stypendium rektora wraz z dokumentami zaświadczającymi o dodatkowych osiągnięciach studenta powinny być wypełnione i zarejestrowane w wersji elektronicznej. Wniosek o przyznanie stypendium rektora należy wydrukować po zarejestrowaniu wniosku (tj. stan wniosków „Zarejestrowany”).
W wersji papierowej przynosimy tylko Wniosek o stypendium rektora wydrukowany z systemu USOSweb (pozostałe dokumenty do wglądu w systemie).
Wnioski o zapomogi wraz z dokumentami uzasadniającymi wniosek powinny być wypełnione i zarejestrowane w wersji elektronicznej. Wniosek o zapomogę należy wydrukować po zarejestrowaniu wniosku (tj. stan wniosków „Zarejestrowany”).
W wersji papierowej przynosimy tylko Wniosek o zapomogę wydrukowany z systemu USOSweb (pozostałe dokumenty do wglądu w systemie).
Wyżej wymienioną dokumentację w wersji papierowej należy złożyć do skrzynki podawczej na Wydziale Nauk o Edukacji UwB – ul. Świerkowa 20 (przy pokoju A9 w budynku A). Dokumenty powinny być w zamkniętej kopercie podpisanej imieniem i nazwiskiem oraz rodzajem stypendium, np. Jan Kowalski, stypendium socjalne.
Do wniosku o stypendium socjalne należy dołączyć zaświadczenia i oświadczenia o dochodach studenta i pełnoletnich członków rodziny (tj. rodziców i współmałżonków, rodzeństwo i dzieci uczące się do 26 roku życia), odpowiednie do sytuacji w rodzinie:
1. obowiązkowo dla studentów z dochodem nieprzekraczającym 600 zł - zaświadczenie z ośrodka pomocy społecznej o sytuacji dochodowej i majątkowej studenta i jego rodziny (to nie jest dokument o niekorzystaniu z pomocy społecznej), w przypadku braku tego dokumentu student nie otrzyma stypendium (może być ono przyznane, jeśli student opisze i udokumentuje źródła utrzymania rodziny w sposób wiarygodny i zupełny);
2. zaświadczenia z Urzędu Skarbowego studenta i wszystkich pełnoletnich (w momencie składania wniosku!) członków jego rodziny o dochodzie podlegającym opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 27, 30b, 30c, 30e i 30 f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych osiągniętym w roku 2020 (oddzielne dla rodziców studenta, nawet jeśli rozliczali się razem), z informacją o wysokości zwrotu podatku z tytułu ulgi prorodzinnej;
3. oświadczenia o dochodzie niepodlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych osiągniętym w roku 2020 - obowiązkowo dla każdego pełnoletniego członka rodziny;
4. zaświadczenia studenta i członków jego studenta zawierające informację o wysokości składek na ubezpieczenie zdrowotne odprowadzonych w roku 2020 (tylko z ZUSu, KRUSu lub Zakładu Emerytalno-Rentowego MSWiA) - niezbędne dla każdego, kto ma wykazany jakikolwiek dochód w zaświadczeniu z US (to nie jest zaświadczenia o byciu ubezpieczonym w KRUSie);
5. zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o przychodzie osiągniętym w 2020 r. z działalności rozliczanej na zasadach zryczałtowanych zawierające stawkę procentową podatku;
6. zaświadczenie o wysokości dochodów studenta lub członka jego rodziny za rok 2020, w przypadku, jeśli osiąga on dochody poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej (wraz z tłumaczeniem sporządzonym przez tłumacza przysięgłego);
7. w przypadku utraty dochodu: dokument określający datę utraty dochodu (np. świadectwo pracy, zaświadczenie etc.) oraz PIT 11 lub odpowiedni studenta i członka jego rodziny (z 2020 r.);
8. w przypadku uzyskania dochodu w roku 2020 - dokument określający wysokość dochodu uzyskanego przez studenta lub członka jego rodziny (PIT 11) oraz liczbę miesięcy, w których dochód był osiągany;
9. w przypadku uzyskania dochodu w roku bieżącym - dokument określający termin uzyskania dochodu oraz wysokość dochodu uzyskanego z miesiąca następującego po miesiącu, w którym dochód został uzyskany;
10. zaświadczenie pracodawcy o terminie urlopu wychowawczego studenta lub członka jego rodziny i okresie na jaki został on udzielony oraz o okresach zatrudnienia;
11. nakaz płatniczy podatku rolnego z 2020 roku lub zaświadczenie właściwego organu gminy o wielkości gospodarstwa rolnego wyrażonej w hektarach przeliczeniowych ogólnej powierzchni w całym roku kalendarzowym 2020;
12. umowę dzierżawy - w przypadku oddania części lub całości znajdującego się w posiadaniu rodziny gospodarstwa rolnego w dzierżawę, w związku z pobieraniem emerytury lub renty rolniczej, albo oddania gospodarstwa rolnego w dzierżawę w związku z pobieraniem renty strukturalnej;
13. umowę zawartą w formie aktu notarialnego o wniesieniu wkładów gruntowych - w przypadku wniesienia gospodarstwa rolnego do użytkowania przez rolniczą spółdzielnię produkcyjną;
14. odpis podlegającego wykonaniu orzeczenia sądu zasądzającego alimenty na rzecz osób w rodzinie lub poza rodziną lub odpis protokołu posiedzenia zawierającego treść ugody sądowej, lub odpis zatwierdzonej przez sąd ugody zawartej przed mediatorem, zobowiązujących do alimentów na rzecz osób w rodzinie lub poza rodziną;
15. przekazy lub przelewy pieniężne dokumentujące wysokość zapłaconych alimentów w roku ubiegłym, jeżeli członkowie rodziny są zobowiązani do ich płacenia na rzecz osoby spoza rodziny;
16. w przypadku gdy osoba uprawniona nie otrzymała alimentów albo otrzymała je w wysokości niższej od ustalonej:
zaświadczenie organu prowadzącego postępowanie egzekucyjne o całkowitej lub częściowej bezskuteczności egzekucji alimentów, a także o wysokości wyegzekwowanych alimentów, lub
informację właściwego sądu lub właściwej instytucji o podjęciu przez osobę uprawnioną czynności związanych z wykonaniem tytułu wykonawczego za granicą;
17. decyzje Funduszu Alimentacyjnego o przyznaniu świadczeń lub zaświadczenie o ich wysokości w roku 2020 (od stycznia do grudnia);
18. odpis prawomocnego orzeczenia sądu oddalającego powództwo o roszczenie alimentacyjne lub orzeczenie sądu zobowiązujące jednego z rodziców do ponoszenia całkowitych kosztów utrzymania dziecka;
19. odpis zupełny lub skrócony aktu zgonu rodzica studenta;
20. odpis prawomocnego postanowienia sądu orzekającego przysposobienie lub zaświadczenie sądu lub ośrodka adopcyjnego o prowadzonym postępowaniu sądowym w sprawie o przysposobienie dziecka;
21. odpis zupełny aktu urodzenia studenta - w przypadku gdy ojciec jest nieznany;
22. orzeczenie o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności dziecka studenta lub rodzeństwa studenta, powyżej 18 roku życia, o ile nie uczy się i pozostaje na utrzymaniu studenta lub rodziców/opiekunów prawnych studenta;
23. aktualne na rok szkolny/akademicki 2021/2022 zaświadczenia o uczęszczaniu do szkoły lub szkoły wyższej rodzeństwa lub dzieci studenta do 26 roku życia;
24. odpis skrócony aktu urodzenia dzieci lub rodzeństwa studenta do 18 roku życia, w przypadku nieuczęszczania do szkoły;
25. akt małżeństwa studenta;
26. oświadczenie o nieprowadzeniu wspólnego gospodarstwa domowego z żadnym z rodziców - tylko dla studentów, o których mowa w § 17 ust. 4 Regulaminu;
27. kartę pobytu/Kartę Polaka- w przypadku cudzoziemców studiujących na zasadach obywateli polskich;
28. oświadczenie studenta potwierdzające zamieszkanie w domu studenckim lub innym obiekcie - w przypadku wnioskowania o stypendium w zwiększonej wysokości;
29. zaświadczenie z Urzędu Pracy - w przypadku osób bezrobotnych;
30. ewentualnie inne dokumenty niezbędne do ustalenia dochodów rodziny studenta.
Oświadczenie członków rodziny muszą być wypełnione i podpisane przez osoby, których dotyczą.